Merhaba,
Yazılımsal olarak yapmanıza gerek yok. Veritabanında id kısmını auto olarak ayarlayın. Otomatik olarak yükselir. Tablo ayarından son id değerini 5000 olarak ayarlayın, o rakamı referans alıp otomatik yükseltir.