Selamun aleykum, domainler hakkında şükür bilgim var. Bir kaç yıldır fazlaca bilgi edindim. Ama ticaret kısmına gelince o ayrı bir alan, yani satabilmek mevzusu. Tamam domainler arsa gibidir derler, yani alınır yıllarca sabırla beklenir. Burada maddi durum da önemli elbette.
Ama görüyorum bazı domainler anında satılıyor. TBM yok, aranma hacmi yok, rekabet düşük, domain de öyle ahım şahım değil ama anında satılabiliyor. Bu da domain alanların neye odaklandığını anlayamamamıza sebep oluyor, şahsen öyle. Kimseye bir şey demiyorum yanlış anlaşılmasın sadece merak ediyorum domain satarken neye dikkat etmek lazım.
Genelde 1 TL den açık arttırmaya koyuyorlar ama o kadar riske edecek maddi durumum yok. Elimdeki domainler tbm si fena değil hatta bazıları yüksek, aranma hacmi yüksek veya markalık. Da pa otoriteleri de fena değil. Ne yapmak lazım başka? Nelere dikkat ediliyor?
Mesela elimdeki domainlerden biri boş site olduğu halde alexada 1 buçuk milyon civarında boş olduğu halde. Bu yüzden bir teklif gelmişti sonra arkadaşın ortağı projeden vazgeçmiş, tek yapamam deyip almamıştı. Ben de sordum neden bu domaini seçtiniz diye. Site bomboş olduğu halde Alexa değeri çok yüksek demişti. Öyle ki ana sitem trafiği, yazıları fazla olmasına rağmen Alexa da 3 milyon civarında (17 milyondan yükseldi 2 yılda).
Başka nelere dikkat etmek lazım hayırlısıyla ticaret yapabilmek için? Elimdeki domainleri çıkarmak istiyorum. Başka güzel domainler var aklımda, nasip olursa gelirle onlara yatırım yapabilirim.
Not: bu tür yazılarda umarsızca taslayanlar oluyor maalesef. Onlar için şunu belirtmek istiyorum engelli ve işsizim gelirim yok. İnternette gözümün gördüğünce elimden geleni yapıp ufak tefek bir şeyler kazanmaya çalışıyorum. Bırak git başka iş yap demeyin lütfen. Halim budur biraz anlayış. Sadece biraz fikir istiyorum