"Şu tarz istekler gelmesi durumunda benim iş tanımımda dışında" diye bir şey mümkün olamaz çünkü seni çağırırken yazıcı çalışmıyor diye çağırıyorlar. Yazıcıda kağıt yok gelip koyar mısın diye değil. Doğal olarak bir soruna çözüm bulmak için gidiyorsun. Oraya gittikten sonra ister yazıcı bozuk olsun ister kağıt bitsin anlamı olmuyor zaten. İşin bunu gerektiyorsa yapacaksın diyebilirsin. Haklısın da. Ama bir süre sonra insanların ne kadar aptal ve cahil olabileceklerini görüyorsun ve kendinden şüphe duyuyorsun. Ben mi çok zekiyim yoksa cezalandırılıyor muyum diye.
Özel okulda çalışan bir öğretmenden;
- Benim bilgisayarım bozuldu. Abuk sabuk sayfalar açıyor.
- Bilgisayar yanınızda mı? Bakalım.
- Hayır. Evde siz söyleyin ben yaparım.
- Buradan bir şey söylemek zor ama genelde bu işler virüs tabiri programların bilgisayarınıza bulaşmasından olur.
- Bende virüs programı var. Bilgisayarı alırken en iyisinden satmışlardı.
- Virüs programı olması demek virüs bulaşmayacağı anlamına gelmez ayrıca bazen virüs programları zararsız olarak algılayabiliyorlar. Çünkü gerçekte virüs değiller ama reklam vs açarak yinede size rahatsızlık veriyorlar.
- Dediğinizin mümkünatı yok efendim. Ben daha yeni aldım bilgisayarı. İki ay bile dolmadı daha. Hemde en pahalısından.
Birebir abartısız yaşanmış bir dialog tur.
Bir müşteri
- Benim bilgisayarıma görüntü gelmiyor nesi vardır?
- Bilgisayar yanınızda mı? Bakalım.
- Yok getirmedim geçerken sorayım istedim.
- Bir çok sebebi olabilir. Ram bozuktur, anakart bozuktur, ekran bozuktur, ekran kartı bozuktur........ - Getirirseniz bakarız aksi halde evdeki bilgisayarın neyi var bilmemiz imkansız.
- Valla daha düne kadar çalışıyordu.
- Olabilir efendim zaten bozulması için çalışır olması gerekli değil mi? (Artık balatalar ısınmaya başlıyor)
- İyide bu güne kadar hiç sorun çıkarmadı. Alalı tam 5 yıl oldu. Niye şimdi böyle oldu ki anlamadım.
- İnsan bile bozuluyor zamanla bilgisayarın bozulması normal değil mi efendim. (İkna çalışmaları)
- Siz yinede bir tahminde bulunun neyi var ben çözerim olmazsa getiririm size.
- Peki o zaman anakartı arızalı. (Pes ediş)
- Emin misiniz? Peki ben yapabilir miyim bunu peki!!!!!!
- Yapacak olsanız burada olmazdınız şimdi çoktan tamir etmiştiniz kullanıyordunuz. Anakartınızın arızalı olduğundan emin olmasam da yapamayacağınız dan eminim. (Yandı bitti kül oldu) Bir müşteri
Bir gün önce canon kartuşları doldurulmuş müşteri. Yazıcıyla içeri girer.
- Dün sizden kartuş doldurttum. Eve gittim çok güzel yazdı. 5 sayfa sonra kartuş bitti uyarısı verdi. Buradaki ışıklarda yanıyor sönüyor.
- Yazıcı üzerindeki turuncu düğmeye 30sn basarsanız düzelecek efendim.
- Ama 5 sayfa aldım zaten.
- Evet efendim canonlarda olan bir durum. Siz bu hatayı aldığınızda 30sn basılı tutun düzelecek.
- Emin misiniz?
- Evet efendim. Normal bir durum.
- Takıp bir deneseniz belki kartuş dolmamıştır.
- Bilgisayarda kartuş bittiğine dair hata almıyor musunuz?
- Evet alıyorum.
- Yazıcı kafası hareket ediyor mu yazdır deyince.
- Hayır.
- O zaman dediğim olayı yaşıyorsunuz.
- Yıllardır yazıcı kullanırım ilk kez duyuyorum dediğinizi. İnşallah yazıcımı bozmamışınızdır.
Ayrıca çok ilginç bir tarzınız var. (Naptıysak artık)
Bir müşteri
- Bilgisayarımda görüntü yok bakar mısınız?
- Bakıldıktan sonra: 2 RAM inizden 1 i bozuk. Dolayısıyla görüntü gelmiyor.
- Emin misiniz? Ben o rami 2 ay önce arkadaşımdan aldım (2.el) ve taktım bir şeyi yoktu.
- Evet efendim. Şuan çalışmıyor.
- Hiç mi çalışmıyor?
- Çalışmıyor efendim.
- Ama çalışıyordu.
- Şuan çalışmıyor. İsterseniz beraber deneyelim.
- Aldığımda arızalı olabilir mi peki? (Güleyim mi ağlayayım mı bilemedim)
Yaşlı bir müşteri
- Facebook'uma giremiyorum. Bir yere götürdüm bilgisayarı temizlediler ondan sonra oldu. (Format atmışlar)
- Biz ilgilenmiyoruz bu tarz işlerle efendim.
- Ama sizi söylediler bana. Çözer dediler.
- Biz ilgilenmiyoruz efendim. Kim dediyse yanlış bilgi vermiş.
- Ne olur yardımcı olun. Çok önemli.
- Yapmıyoruz ama hadi sizi kırmamak için bakayım. (Yaşlı birine yardımcı olma isteği)
- Facebokunuz adınız, mailini telefon numaranız nedir?
- Ben bilmem. Sen bak işte oradan.
- İyide ben nasıl yardımcı olayım size.
- Git orada çözerler dediler.
- Tamam efendim. Adınız nedir aratıp bakalım. Arama sonucu müşteriye ait herhangi bir bilgi yok.
- Peki kim açtı bu hesabı size?
- Kızım
- Onunla görüşsek sorsak.
- Ben sordum oda bilmiyor.
- Mail adresiniz nedir peki?
- "Oda ne" ben bilmem öyle şey. Sen yaz bilgisayara bak işte neymiş.
- Hesap açarken kızınız bir yere yazmadı mı bilgileri? Bir kağıt vs yok mu?
- Ben bilmem ki! Kızım açtı kullanıyordum.
- Siz en iyi format attırdığınız yere götürün baksınlar. (Kurtulma çabası)
- Oraya gittim hiç ilgilenmediler. Zaten bilmiyorlarmış. Size yolladılar.
Sende hiç yardımcı olmuyorsun adama. Sanki yardımcı olsan bir şeylerin eksilecek.
POŞET ÇOK KIYMETLİ ŞEY
Müşteri bilgisayar getirir. Tamir edilir teslim almaya gelir.
- Oldu mu bizim laptop?
- Hazır efendim. Alın bir kontrol edin.
- Müşteri açar bakar tamam çok güzel olmuş. Elinize sağlık.
- Biz teşekkür ederiz efendim. Buyurun adaptörü de burada. çanta bırakmamışsınız.
- Evet ben poşette getirdim.
- Bakayım efendim hemen.
- Poşet içindeki başka bir müşteriye ait laptobu göstererek bu poşet benim işte. Temiz olan.
- Efendim o bir kaç gündür burada ve o poşetle geldi. Sizin poşetiniz değil o. Başka vereyim size.
- Aynısı işte efendim.
Bu arada ben elime geçen bir poşet uzatırım.
- Bu benim değil. Diğer cihazı göstererek benimki böyle temiz bir poşetti.
- Bu arada aranan kan bulunur ve poşet servisten gelir. Müşteriye teslim edilir. Müşteri derin bir nefes çeker.
- Ha işte aynısı. Gördün mü bak ben haklıyım.
Dahası var ama yoruldum. Kısadan hisse bu ülkeyi ve insanlarını her şeye rağmen seviyorum.
Hocam tartışmayı uzatmamak adına nacizane önerim çalışacağınız şirketlerle sözleşme yapın şu şu şu tarzı istekler gelmesi durumunda benim iş tanımımın dışında olduğu için yapmayacağım diyebilirsiniz,ve sorunuza gelince evet normal mühendis sizi çağırmadan önce bir proje üzerinde çalıştığı için tüm dikkati o işlem üzerinde olabilir bu nedenle kağıdın bittiğini fark etmemiş olabilir yoksa ben o mühendisin sizi çağırmaktan ayrı bir zevk aldığını sanmıyorum veya iş yerinizde size karşı bir ön yargısı olduğu için sırf sizi yormak için yaptığınıda sanmıyorum, yoksa ince hesaplar gerektiren bir mesleğe sahip bireyin sizin tabirinizle kafayı kullanamıyor diye nitelendirmeyi doğru bulmuyorum