Şöyle düşünebilirsiniz örneğin windowsu bireysel olarak kullanabilirsin. Herhangi bir gelir elde etmediğin sürece microsoft tarafından bir sorun yaşamazsın. Ama eğer windows server kullanan bi işletmeysen ve windowsu kullanarak para kazanıyorsan microsoft tarafından çok büyük tazminatlar ödeyebilirsin. Her zamanda genelde böyle olur. Koskoca microsoft senin crack kullandığı anlamayacak kadar yada 20-30 liraya aldığın keyleri tespit edemeyecek kadar aciz bi firmamı tabii ki hayır. Aynı şey adobe içinde geçerli mesela bireysel olarak kullanabilirsin ama eğer reklam şirketiysen matbaa isen kullanamazsın. Çünkü tüm kurumları denetleyen müfettişler vs bu durumu kontrol ediyor. Daha öncelerde internet kafe işlettim bildiğiniz gibi çoğu kafede akınsoft kullanılıyordu müfettişlerde geldiğinde akınsoft lisansı göstermek zorunluydu mesela. Olayın dini boyutunu bilemem bu konuda karar verecek kadar bilgimde yok ama bence kul hakkıdır.