Merhaba arkadaşlar ben belki biraz soru tuhaf olucak ama şöyle bir durum var yaklaşık 1999 yılından beri nettetim ben ve benim gibi Milyon veya milyarlar ca insan internetten Ücretli satılan Programları indirip Crack ları bulup ücretsiz kullanıyorlar bu kul hakkına girmiyormu ?
Bu sadece programla sınırlı değil örnek youtube video ekliyorsun başkasının videosunu yorumluyorum diye Para kazanıyorsun bunlar aynı sınıfa girmezmi ??
Logo Grafik yapıyosun Yabancı siteyi indir türkceleştir imzanı koy ben yaptım sat ?
Daha vs...
Konusunu açmanız bile gerek yok. Sonuçta programların arkasında büyük ekipler ve emekler var ve herkes gelir kazanmak için birşeyler geliştiriyor güncelliyor. Olayı anlamanız için kendinizi üretici yerine koyup empati yapmanız yeterli.
Video olayı çok ayrı bir durum, kimisi için basite kaçıp para kazanmak, kimisi için ücretsiz tanıtımı demek. İçerik üreticisi yani karşı tarafın düşüncesini bilemezsiniz fakat izin alarak kullanılıyorsa bir problem kalmamıştır.
Grafik tasarımda dediğiniz gibi görseller vb. çok fazla yurt dışı sitelerden alınıyor fakat ticari olarak kullanmak için lisansı var ise sorun teşkil etmemekte. Kullandığınız fontun ücretsiz olmasını bir kenera bırakın "commercial use" izini varmı bakmanız lazım. Gerekirse satın alacaksınız.
Bu yazdıklarıma kesinlikle ciddi dikkat edenler var ama ne yazıkki tahminimce yüksek sayıda kişi bunlara önem vermeyi bırakın düşünmüyor hatta bilmiyor.
Ben sadece etiklik çerçevesi üzerinden kendi düşüncelerimi yazdım.