izahı şu hocam. ekim dönemi ile ocak dönemini karşılaştırıyorsun. ekimde zaten kazançlar ocak ayına göre oldukça yüksek olur. Ayrıca 2015 yılına göre artık reklam gösterimi yapan pek çok aktör var. En basiti artık bir youtube gerçeği var. Reklamların belkide %20 si sadece youtube üzerinde dönüyor. Bunun yanında mobil uygulamalar, büyük sosyal siteler vb. bir çok yeni oluşum var. Buda reklam gösterim sayısını arttırıyor ve tbm rekabeti düşüyor. Yani daha ucuza daha fazla reklam gösterimi yapılabiliyor. Şuan kullanıcı çok olsada tüketim çok fazla olduğu için tbm düşüyor.

Peki eskdien nasıldı? Eskiden saadece websiteleri üzerinden reklam gösterilirdi. Kullanıcıya ulaşmak zor olduğu için tbm oranları oldukça yüksekti.

not: bu fiyatları hepimizin bildiği gibi google değil, piyasa belirliyor. Borsa gibi düşünebilirsiniz.