Hocam okulunuzu bitirin diplomanızı alin. Takip eden ilk ay içerisinde askerlik subeye gidip tecil hakkinizi kullanmak istediginizi bildirin. Herhangi bir şartsız, koşulsuz ( diger arkadasin dedigi gibi MUAYENE gibi bir durum soz konusu degil)2 yil tecil ettirin.2 yil içerisinde tekrar okula başlarsanız teciliniz okul bitene kadar uzar. Acik öğretim fakultelerinde de geçerlidir bu. Okula gitmeyip askere gitmek isterseniz e devlet uzerinden tecil bozdurup gidebilirsiniz. Bedelli islemleride e devlet üzerinden yapılıyor. Tum sorularınızı cevapladığımı düşünüyorum.
**Okul bitirip 2 yil tecil hakkimi kullanmis ve mayista askere gidecek birisi olarak yazıyorum.
Teşekkür ederim hocam şimdi daha net oldu. Bende bloglarda bu şekilde okuyordum fakat bazı insanlar yasalar değişti filan deyince kafama takılmıştı. Okul bitince 2 yıl daha tecil edip, bu 2 yıl içerisinde iş durumuma göre bakacağız, tekrar uzatmayı düşünmüyorum. 2 yıllık tecil biter bitmez bedelli yapmayı düşünüyorum.