Sigma adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Tabi ama bir noktaya değindim gözünüzden kaçmış örneğin hırıstiyan bir aile içindeki bir insanın cennete giden yolunun eğimiyle müslüman bir ailede doğanınkini aynı yapmıyorum yani sevap kısmında bunu bir dengeye oturtuyorum öyle bir sistem kuruyorum ki örneğin müslüman bir ailede doğan bir insanı kafasını karıştıracak pek çok engebeyle yola sokuyorum mesela, ve sevapları diğerine göre daha az, hristiyana ise hayatının bir kaç noktasında aklını kullanması adına fırsatlar veriyorum ve yolun sonunda değerlendirmemde örneğin bazı kulluk vazifelerinden mesela muaf tutarak değerlendiriyorum. Tabi bunları yazarken çok basite indiriyor ve saçma şekilde örneklendirebiliyorum fakat siz bu konuyu düşünürken koskoca gezegeni milyarlarca insanı yaratan çok büyük bir aklın ürünü olduğunu inanmasanızda düşünerek değerlendirmelisiniz. Küreyi yapmadan biliyor fakat bunu bilmesi neyi değiştirir? Diyeceksiniz ki kötüyü/başarısızı neden yarattı dediğim gibi bu bir domino taşı oyundan bir küreyi dahil çıkartmak bu kadere müdahale olacaktır. Bu diğer kürelerin doğal seçilimine haksızlık olacaktır. Hata burda basit düşünmek; şöyleki bireysel bakıyorsunuz ancak dünyanın varoluşundan bunyana ne kadar insan vardı onu geçtim güncel bu yılda milyarlarca insanız, bizler bir bütünün parçasıyız bizler tek tek yaratılmadık, kaderlerimiz bir bütünüz, kötüleri çıkartmak demek sınava pozitifte olsa müdahale olur ve bu ozaman kader olmaz.Gözümden kaçan nokta var mı bilmiyorum yanıtınıda yazılı dilde ifade ederken pek iyi değilim bir anda unutabiliyorum yazdığım şeyi bile oyüzden yanlış anlamayın lütfen
Ne demek hocam ben de sizin gibiyim sorun yok oyundan küre çıkarması gerekmiyor dizilimi yapan zaten kendisi değilmi? hangi küre ne yönde etkilenecek bunu biliyorsa sonucu bilerek kendisi belirlemiş olur bilmiyorsa yine farkında olmadan çıkacak sonuca kendisi sebep olmuş olur. Buradan çıkan sonuç sınavda olmadığımız kesin gibi.