Seul adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yüksek bir tepeye çıktım kenarda zaten kendi yarattığım çamurdan bir küre yaptım bu kürenin çapını ağırlığını her şeyini biliyorum sonra çamurdan yaptığım bu küreyi tepeden aşağı bıraktım tam olarak hangi noktaya düşeceğini biliyorum çünkü rüzgarı da ben yarattım bütün etkenleri biliyorum eğer bu küreyi 1 milim daha geniş yapsaydım farklı yere düşecekti(cennet)
Aşağıda iki çukur var biri cehenneme biri cennete giden, yukardan aşağı tek bir küre değil aynı anda milyarlarca küre atıyorum, bu kürelerin kendi özgür iradesi var istediği küreyle bu etkileşime girebilir girmeyedebilir(kötü arkadaş seçimi iyi arkadaş seçimi vb) bu kürenin kendi seçimi, ve her seçimi o küreyi ya cennete giden yola yada cehennemi giden yola yaklaştırıyor. yollarda diğer kürelerin dışında pek çok farklı seçenek sunuyorum, doğa, yemek, kaza, zenginlik fakirlik gibi, bu her sunduğun zorluk yada kolaylığa göre bir kaç seçim hakkı oluyor ve seçimlerinde tabiki zorluk içinde kötüyü seçenle kolay bir yaşamda kötüyü seçen dahil herşeyi en ince ayrıntısına kadar belirli bir denge kurduğumuda unutmayalım, her zorlukta ekstra bir eğim var öneğin cennete doğru, fakat ben milyarlarca küre ve bu ortamı hazırlayan üatün bir insan olarak bir yazılım yapıyorum bu yazılım ihtimalleri varsayımsal olarak hesaplıyor ve bana kürelerin karşılaşacagı yollara istinaden gidecekleri sonucu veriyor, ben herşeyi biliyorum ama aslında hiçbir müdahalem yok kürenin kendi seçimi, fakat her küre birbiriyle etkileşim içinde dolayısıyla iyide kötüde olmalıki o kötü yaşamda cennete gidecekler veya iyi yaşamda cennete gideceklerin kaderine müdahale etmiş olmamam gerekiyor. Ki cehenneme gidip cezasını çekecek sonra cennete gidecek bir kesimde var, ben hayatını cehennemde gidecek faktörü çıkartmam demek zaten kötü ne gerek var bu oyunda oynamasına demem direk kaderi etkileyecek ve oyunda pek çok faktörü değiştirecek bunuda yapamam. Bu konularda çok bilgili biri değilim inşallah olabildiğince güzel anlatmışımdır