değerli hocam, bir bilgisayar oyunu programlayalım örneğin. oyun da, araba yarışı olsun.
halbu ki haritadan tut(kainat), arabanın(insan) manevra kabiliyetlerinin noktasına kadar(irade) ben icat ettim.
her ne kadar oyunu yapanda icat edende ben olsam(Yaradan); icat ettiğim araba(İnsan) gerek refleks, gerek odaklanma, gerekse "yanlış stratejilerle"(Günahlar) oyunu kaybettim(Cehennem).
hadi bir klişe olsun gecenin güzel konusuna; Hayat bir sınav
Yüksek bir tepeye çıktım kenarda zaten kendi yarattığım çamurdan bir küre yaptım bu kürenin çapını ağırlığını her şeyini biliyorum sonra çamurdan yaptığım bu küreyi tepeden aşağı bıraktım tam olarak hangi noktaya düşeceğini biliyorum çünkü rüzgarı da ben yarattım bütün etkenleri biliyorum eğer bu küreyi 1 milim daha geniş yapsaydım farklı yere düşecekti(cennet)