YILMAZ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hayir tam aksine ben anlamaya calisiyorum . Ayet oratada ama size yorum katiyorsunuz icine . Bunu anlamaya calisiyorum iste, neden sizin yorumunuza ya da baskasinin yorumu ile ayetler anlatilmaya calisiliyor. Neden yorumlamaya acik? Ben diyanetin sitesinden aldim. Siz diyorsunuz oyle degil, o zaman muslumanlara saldirildi ondan bu ayet geldi diyorsunuz. Peki ayet'de neden acik acik size saldiranlara 4 ay veren eger durmazlar ise sizde karsilik verin demiyor?
Nihai olarak konuları her ne kadar mantıksal temellere oturtmak isteseniz de istediğinizi bulamayacaksınız. Zira herkesin mantığına uysa herkes müslüman olurdu. Açıklama varsa o zaman cümle neden böyle değildi diye takılırsınız. Cümle öyle olsa takılacak başka bir şey bulursunuz. Mesele bir yaratıcının varlığına inanıyor olmak. Eğer öyle inanıyorsanız kuralları zaten o koyar ve mantığınıza uyup uymaması bir şey değiştirmez. İnanmıyorsanız zaten bunlara gerek yok :-)