Mantıken iş bilgisayarı iş için kullanılır. Çalışan kişinin de iş harici siteler yada uygulamalar ile uğraşmaması lazım. Fakat izlendiğini bilen çalışanlar yeteri kadar performans gösteremez. Her an acaba benim ekranımı mı izliyor düşüncesi yüzünden işine konsantre olamaz. Yapılacaksa bu işlemin gizlice yapılması lazım. Baktınız saçma sapan şeylerle ilgileniyor o zaman gereken işlem uygulanır. Bir zahmet de çalışanlar mesai saatlerinde şirket bilgisayarlarında sosyal ağlarda, por.no sitelerde vakit geçirmesin. İlla bakacaksan telefonundan bak.