Uoex89 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
bugün vdk dan çıktım uzlaşmaya girerseniz ve uzlaşmadaki rakamlar size uymazsa uzlamadan çıkıp kabul etmeden mahkeme yolunuza gidebilirsiniz. Yani uzlaşmaya girdiniz diye illa kabul etmeniz gerekmez ve mahkeme yolunuz kapanmaz. Bence uzlaşmaya girin taleplerinizi iletin çıkardıkları rakam size uymassa kabul etmeyin ve mahkeme ye 1 ay içinde başvuru yapabilirsiniz. Yalnız dikkatli olun uzlaşmaya kabul etmeyip mahkemeye giderseniz mahkemede sizi alehinize karar verirse ceza ve ana kdv gv yi ödemek zorunda kalırsınız. Tekrar uzlaşmaya gidemezsiniz. Uzlaşma bölümünde ana kdv ve gv yi ödemek zorundasınız indirim olmaz. Ama ceza tarafında %80 oranında indirim yapabilirler. Yani örnekle 100 tl kdv ödemeniz cıkarsa 20 tl gelir verginiz cikarsa ayni sekilde 120 tl de cezasi cikar tam bu sekilde. Telefondan yazdığım icin bazı yerleri düzeltemedim soru sormak isteyen olursada bildiğim birşeyse yardımcı olabilirim.
Yorumunuz için teşekkürler.
Bildiğim kadarıyla ilk uzlaşma rapor tutulurken ikinci uzlasma vergi matrahı cıktıgında oluyor. Cunku mufettıs bize suan uzlasmak isteyıp ıstemedıgımızı sordu. Mahkeme aleyhime karar vermesi için onların benim kazançlarımı turkiyeden elde ettiğimi kanıtlamaları lazım. Benim ise tüm gelir ve giderlerim yurt dışı. Ustelik sitelerde yabancı dil ile. (KDV icin soluyorum)