Merhaba arkadaşlar uzun zamandır r10 da bulundum çok kaliteli insanların bulunduğu bir ortam olmasına rağmen çok kalitesiz insan da gördüm burada.Bir konu açarsınız hiç bilgisi olmayan yada alakası olmayan insanlar gelir yorum yapar konuyu baltalamaya çalışır. Beyni olmayıp fikri olan tarzlardan. açık artırmada sizden 20 tl - 100 tl ye site alır sizden sıfırdan site kurulumundan site içeriği eklemeye kadar sitenin bütün ayrıntılarını öğrenmeye çalışır ( ona anlatacağın bilgiler ve zaman misal belki 1000 tl ama sizden 20 tl lik site almış ).Ya da siteyi alacağını söyleyip sizden a dan z ye bütün bilgileri öğrendikten sonra almayacağını söyler. Bunlar için hiçbir şeyin önemi yoktur zaman,emek bunlar için hiçtir. Örnek vermek gerekirse bir site satıyorsunuz 1 yıl aylık 30 tl den host ödemişsiniz, domain almışsınız 60 tl 1 yılda uzatmışsınız 60 tl, tema almışsınız 150 tl 50 tl linke vermişsiniz.600 - 700 tl masraf ettiğiniz site girilen içerik, geçirilen zaman bunları saymıyorum bile. Bu siteyi açık arttırmada 50 tl ye satıyorsunuz. Kurallara saygı duyduğunu için siteyi veriyorsunuz ama sizi 4-5 gün oyalayabiliyor. Ya da dediğim gibi sıfırdan webmasterlik öğretmemi bekleyebiliyor.
Site alacak kişi işi biliyorsa zaten ödemeyi yapar hosting ve domaini ister karşı tarafı fazla sıkmaz. Yeri geldi 8 bin tl ye site sattım adam 1 dakika sonra ödeme yaptı total 15 dakikada işlemleri bitirdik. Yeri geldi 50 tl lik site için günlerce bekledik sinir kat sayımız arttı.
Velhasıl r10 da son zamanlarda art niyetli insanlar çoğaldı. Hiç bir bilgi tecrübesi olmayan insanlar kendini filozof sanıyor.
Kaliteli ve karakterli birçok üye sayesinde ise önemli bilgiler kazandım.
İşin özüne gelecek olursak artık web işlerini bıraktım. Zaten uzun zamandır ilgilenmiyorum. Yine ara ara r10 gireceğim ama site işlerinden uzak duracağım.Çektiğimiz stresse değmiyor.
Maddi olarak ise kazandığımın iki katını kaybetmişimdir web sitesi işlerinden.