Geçtiğimiz senelerde Nisan ayında girerken yapmıştık senelik. Sonraki sene geldiğinde ortalama 200 TL civari kendimce bir arttırım ile kira ödemeye devam ettim.. Aramızda bir konuşma ya da kontrat yenileme olmadı. Önceki evimde de mesela onda 13 sene oturdum ilk seneden sonra belli limitlerde arttırarak ödemeye devam etmiştim kontrat yenilemeden.
kiracı mal sahibi ilişkilerinde aksi belirtilmezse kontratınız otomatik olarak yenilenir.
Mesela mal sahibi size bilgi vermeden kontrat bitti niye çıkmıyosun diyemez. Resmi yollarla size ihtar çekip sözleşmeyi bitireceğini beyan etmesi gerekir.
Eğer beyan etmezse kontrat her yıl +1 süre üzer.
Geldik asıl meseleye. Nisandan nisana bir kontrat olduysa yasal olarak nisana kadar oturma sözü vermiş oluyorsunuz. Burada mal sahibinin de mağduriyeti doğar.
Eğer mal sahibi çıkmanızda sakınca görmüyorsa oda size jest yapıyor bilginiz olsun