Web işleri ile uğraşan bizlerin en önemli sorunlarının başında yaptığımız iş aslında o kadar kolay, o kadar basit ki oturduğumuz yerden paranın dibine vuruyoruz. İnsanlar yaptığımız işi basit görüp devamlı birşey istedikleri için bu sefer vaktimizi hep Hayr çeşmesi gibi başkalarına harcıyoruz... O yüzden bu sektör de öncelikle öğreneceğiniz şey şu HAYIR demesini bilmelisiniz.
- Sadece işinize odaklanın, iş yaparken sosyal medya veya R10.net gibi platformlar da vakit geçirmek işlerinizin aksamasına sebep olacaktır. Bu yüzden elinizde ki işi bitirmeden kendinize keyfi zaman ayırmayın.
- Kesinlikle kanka iki dakika bizim işi halletsen diyenlere taviz vermeyin, önce kendi işinizi yapıp eğer dediği gibi iki dakikalık iş ise işiniz bitince ona vakit ayırın. Ama mümkün mertebe emeğinizin karşılığını alın.
- Daha çok para için daha çok iş demek yerine işinizi bitirdikten sonra veya bitirmeye yakın işler alın. İşleriniz birbirine karışırsa bu sefer verimsiz olur ve karşı tarafa istediğini veremez kendi işinizden soğursunuz. En azından yeni alacağınız işlerde bünyenize göre zaman verin karşı tarafa.
- Sosyalleşin. Bizlerin en büyük sorunlarından birisi de sadece sanal da vakit geçirmek. Evet kazancımız bu ama gidip bir cafe de internetsiz bir şekilde 2-3 saat kafa dağıtabilirsiniz. En azından evli iseniz aileniz ile vakit geçirin.
- Fazla iyiliksever olmayın, en önemli kaybetme sebebinizdir.
- Yapamacağınız işlere kalkışmayın, yaparım deyip iş almayın. Strese sebep olur ve sektörden uzaklaşmanıza sebep olur.
Şimdi bunu neden yazdım ona da gelelim. Ben seo konusunda da burada fikrimi paylaştığım zaman kaynağım yoksa veya deneyimim yoksa kimseye bilgi sunmam. Bu sunduğum bilgi aslında altın değer,nde bana göre. Neden derseniz son 1 haftalık iş dokümanını sizlerle paylaşayım eski yeni olarak farka bakalım,
- Facebook'ta aynı kesimden olduğum biri geldi blogspot kullanıyor wp'ye geçip optimize edilmesini istedi kıyak yapar mısın diye de rica da bulundu. Kıyak ücretsiz hizmet...
Eski Ben - Tamam kardeşim hallederiz ayıpsın.
Yeni Ben - Kardeşim şuan elimde iş var Cuma'ya kadar bekle, 500 TL'ye hallederim 100 tl reseller tutar 400 ben alırım.
Sonuç : Para yarın hesabımda. - Yıllardır tanıdığım spotçu bir abimiz ufak bir site ve harita istedi. 2 yıl önce işini yapmıştım 200 tl'ye tanıyorum diye kapatmıştı tekrar açmış geldi rica da bulundu açalım diye.
Eski Ben - Tabi abi ne demek hatta ben sana kıyak yapayım tüm sosyal medyalarını oluşturayım. 250 TL ye hallederiz.
Yeni Ben - Abi yaparım ama ayın 30 unda başlarım 1 ay sonra harita ve site ilk sırada teslim ederim ( oldukça basit kelime ) 1250 tlye hallederiz.
Sonuç : 1250 TL elden aldım 5 bardak çayı da bedavaya getirdim 
Bu sadece 2 örnekti. Dahası var aslında ama kısa şöyle özetleyim bu hafta ki kazancım ortalama 5000 TL ye yakın. Eski ben olsaydım en fazla 500 TL olacaktı. Gittim kızım ne zamandır cingöz nine istiyordu bastım parayı aldım

Aslında burada iş sadece para kazanmak değil. Burada bizler kendimizi hiç yoktan yoruyoruz. İnsanlar bizlerin yaptıkları işleri çok basit görüyor ve herkesin bu işleri aslında entere basmak kadar kolay olduğunu sanıyor. Ne kendinizi strese sokun ne yorulun ne de emeğinizin karşılığını onlarda bırakın...
Kimseyi kırmamak için yaptığımız iyilikler bizleri çok kırdı. Kırılmamak yorulmamak adına artık herkes HAYIR DİYEBİLMELİ.... Sizlerle dostane fikrimi paylaşmak istedim, umarım farklı yerlere çekilmez....