Genel sağlık sigortası işsiz olduğunuz anda başlar ama başvuru İçin belirli bir zaman verir. Siz başvuru yapmazsanız üst sınırdan sigortanız olur ama emekliliğe yansımaz. İşyeri iflas ettiyse yapacak birşey yok ama iş mahkemesine her halükarda başvurun.