Her sokağa uygulamak imkansız ama;

Her sokağın tam ortasına elektrik direğine bağlı basit bir okuma cihazı koyacaksın.
Bekçi, belirli periyotlarda oraya gidip kendi kartını okutması gerekecek.
Okutmadığında maaşından kesilecek. (tabii o okutma zamanında başka bir olay olduysa bunu sonraki mesai saati sonuna kadar tutanla merkeze bildirmesi gerekecek)

Bu şekilde denetleme sistemi olduğu zaman insanların memnuniyet seviyesi düzelir diye düşünüyorum. Çünkü bir çoğu bir yer belirleyip orada laklak yapıyorlar. Turlama filan çok nadir denk geldim. Özellikle sokaklarda hiç görmedim.

Ayrıca bir de uslupları için ekstra eğitim ve denetleme yapılsa tüm sorun ortadan kalkar bence.