Bekçiliğin savunulacak hiç bir tarafı yok. Lise mezunu ve vasıfsız adamları toplayıp sadece sokakta gezsinler diye 5k ve üzeri maaş veriyorlar ve haftada 3 gün çalışıyorlar. Bizzat çok yakın arkadaşım bekçi oldu. Kendisi bile hiçbir şey yapmadıklarını geceleri oturup telefondan dizi izlediklerini anlatıyor. Canları sıkıldığı için milletin gbtsine bakıyorlar çünkü yapacak başka iş yok. Şu an polislerden bile daha avantajlı olduğu için binlerce polis, bekçiliğe geçiş yapmak için başvuru yapmış durumda.
Bu ülkede ne kadar işlevsiz varsa, ya polis ya güvenlik ya bekçi ya asker... (istinalar kaideyi bozmaz.)
Tamamen aynı şeyleri düşünüyorum. 20-22 yaşlarına gelip kendinden bir baltaya sap olamayacağını anlayan herkes bu üç mesleğe yöneliyor. Sonra üç tane cümle kuramayacak adamlar gelip "kardeşim ayrıl kimliğini ver" diyip GBT sorgumuzu yapıyorlar. Bunların 5.000 TL maaşları da çok matah bir şey yapıyorlarmış gibi benim vergilerimden ödeniyor.
Evet istisnalar kaideyi bozmaz ama 10 tanesinden 9'unun aynı maalesef.