Üstad sigarayi onla bunla cipsle çerezle oyalanarak birakamazsin maalesef. Tamamen kesip atman lazim hayatindan aklindan çıkarmak lazim. Gelip buraya sigaraya birakim diyr baslik acmak bile iyi değil. Kafayi sigaraya takmissim demektir. Tamamen hayatindan cikaracaksin her sigara icesin geldiginde sagligina ve cebine verdiği zarari getir aklina, ve ayrica aslinda hic bir ise yaramadığını aklina getirebilirsin. Yani sigara bizim dogamizda yok, icmeyince hi birsey olmuyor. Bize global ekonominin tv gazete sinema gibi iletisim araclariyla dayattigi içmemiz gereken bir seymis gibi gosterildi. Malboro man karakteri gibi karakterler yaratildi sigaranin sanki karizma sağladığı dusunduruldu insanlara, yada amerikan dizilerinde filmlerinde dertlenince sigara yakılması gerektiği ogretildi bize. Bu daha sonda yerli dizi filmlere de yansidi. Aslinda bunlarin hepsi yalan, sigara ne stresi alır ne keyif verir bu tamamen yanilsamadan ibaret. Bizi ergenligimizde, en zayif oldugumuz dönemde yakaliyor ve bagimli yapiyorlar. Daha sonra türk gencleri hergun 10-15 tl babasinin verdigi cep harcligini Amerikan sigara sirketlerine bagisliyor. Aslında bütün dümen bu. Bak goruyorsun nikotin sakizi öneriyor arkadaslar, sigarayi içerken ayri para birakirken ayri para. Tamamen bir ekonomik tuzagin icindesin. Bunu düşün bir insan evladinin ne kadar aciz olduğunu, senin nasil bu tuzaga cektiklerini dusunerek bu tuzaktan kurtulabilirsin. Uykudan uyan kırmızı hapı al.