caylakgirisimci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Ben n11'den alıyorum. Mutluyum, satıcı ayırt etmiyorum, hangisi ucuzsa ve skt'si bana uygunsa ordan alıyorum.
Eczanelerde pahalı olmasının birçok sebebi var, 1 ay önce 40 lira dediği vitamine 1 ay sonra 65 lira diyen eczacı da var.
Eczaneler ürünü rafta tuttuğu için skt'si uzun ürün alıyor. Haliyle fiyatı da yüksek çıkabiliyor. Birde karpayı, dükkan parası, işçi maaşı derken pahalılaşıyor.
Ama internette adamların sadece depo masrafı var, ürünler zaten sktsi yakın, yakın derken mesela en son aldığım ürünün skt'si 2020'nin sonları.
Pek orjinallik gözetmiyorum ben, zaten 20-30 liralık ürün, kötü çıkarsa iade ederim düşüncesiyle alıyorum.
Benim orjinallikten kastım yani en azından kutunun içindeki kapsüller orjinal olsun. Veya satın aldığın ürün neyse artık tozsa ise o toz orjinal olsun. Bende SKT vs. gözetmem. Orjinallik gözetmiyoruz diye de plasebo etkisi yapacak orjinal olmayan boş ürün kullanmak saçmalık olur yani. Sorun şu ki SKT 2018'dir adam onu 2020 yapıp basar kutuya. Örneğin balık yağı yerine ayçiçek yağını kapsül yapar orjinal kutuya koyar gönderir. Bende internetten satın almak istiyorum fakat en azından bu gibi dloandrcılık ihtimallerine karşı en güvenilir yerden almak lazım düşüncesindeyim. Körü körüne satın almak yerine bu gibi şeyleri göz önünde bulundurmak lazım. Çoğu gıda takviyesinin resmi sitesinde ve kutusunda da eczane dışında satış yoktur yazıyor.



KoS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
İnternette çok fazla sahte, taklit ürün var her sektörden fakat yorumlara fazla aldırış etme derim. Çünkü hem insanlar bilgisiz aptalca yorum atıyor hem de rakip firmalar karalama da yapabiliyor.

Eczanelerde takviye edici gıdalar dahil herşey daha pahalıdır. Çünkü eczanede fazla stok yoktur ve bu işi yan gelir olarak yapıyor. Aynı şekilde mesela eczanedeki bebek maması ile e-bebek vs mağazasındaki bebek maması fiyatında uçuk farklar var. Aynı marka, aynı ürün ama fiyatlar farklı.

Gıda takviyesi, vitaminler için Supplementler, Vitaminler sitesi gayet güvenilir diyebilirim. Bazı şehirlerde direk mağazaları da var gidip o şekilde de alabilirsin. Kutularından bazılarında farklılık varsa belki o ürünü yurtdışından kendileri getirmişlerdir. Bu yüzden bazı bandrol ve yazılarında farklılık olması sorun değil. Önemli olan kutunun açılmamış olması, geçerlilik tarihi düzgün olması, doğru yerde muhafaza edilmesi diyebilirim. Sahte ürün satanlar genelde yurtdışından getirdim diyip gittigidiyor, n11 gibi sitelerde satılanlardır. Ama onlardan da çok fazla yoktur çünkü ülkemizde piyasası çok büyük değil.

Kısa bir örnek vereyim sana; Scitec Whey Isolate Protein Türkiye'de 2kg ve 700gr olarak satılıyor. Ben ise yurtdışında aynı kutu ve markayı 900gr olandan aldım. Yani bizimkiler şimdi kendilerine göre kutu mu yapmış oluyor.

Diğer bir örnek; Multipower markasının 2kg, 925gr(1kg gibi düşün) whey proteinleri var. Bana Polonya'dan hediye geldi ve 725gr kutuydu. Kutuya bir baktım arkasında Türkçe tanıtım, bilgiler bile var. Ama Türkiye'de bu şekilde satılmıyor ya da ithal eden küçük bir firma var. Büyük firma ise 2kg ve 925gr satıyor.
Bahsettiğim şey özellikle yurt içi ürünler için aslında. Üreticisinin de türk olduğu ve yurt dışına satışının dahi başlamadığı ürünler var. Sipariş verildiği zaman orjinallik ile uzaktan yakından alakasız şeyler ile karşılaşılabiliyor. Ürünün kapağı tam kapanmıyor mesela veya gelen ürün içinde 60 adet hap olması gerekiyorken örneğin 35 adet geldiğini söyleyen var (fotoğraflı ispatlı bir şekilde) Yani internet üzerinden satış yapan kişilerde bu tür sorunlar ile çok sık karşılaşılıyor. Yurt dışı ürünlerde dediğiniz olaylar olabilir tabiki bir şey diyemem. Vitaminler.com hariç hepsiburada, n11 gibi sitelerdeki satıcıların sattığı ürün yorumlarına bakarsanız tam anlayabilirsiniz. Vitaminler gibi kendi sitesi üzerinden satış yapanlar gelen olumsuz yorumları çok doğal bir şekilde kaldırırlar. Bu yüzden objektif olabilmek adına diğer satıcıları örnek veriyorum. Bu arada diğer satıcılarda fatura kesiyorlar her biri birer şirket. Vitaminler'den pek farkları yok birçoğunun binlerce satışı var.