Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
çok klişe laflar bunlar. ben de aynı çocukluğu geçirdim. teknolojik gelişimin ben de farkındayım. dünle bugün arasındaki farkı ben de görüyorum. bugünki teknolojiyle olmaz dedim ama teknoloji gelişmez demedim. sadece bugünki teknolojiyle olmaz dedim. yarın birgün sinir ağlarını donanımsal olarak geliştirirler, sinirler arasındaki bağlantıyı donanımsal olarak yapabilen bir sistem geliştirirler o zaman beyine daha yakın bir teknoloji geliştirilmiş olur. teknoloji gelişmez demedim ki.
Zaten yarın yapay zeka dünyayı ele geçirir mi diye tartışmıyoruz hocam.
İşlemciler sürekli kendini katlıyor. Yüz binlerce işlemcisi olan süper bilgisayarlar yapılıyor.
Bir gün işlemci teknolojisi de değişecek ve gelişecek.
Yani yapay zeka kaçınılmaz.
Şu anda bile otonom silah sistemleri üzerinde büyük etik tartışmalar var.
Bir makinenin bir algoritmaya göre bir insanı öldürün öldüremeyeceği üzerinde tartışmalar var.
Otonom bir insansız hava aracı tespit ettiği hedefi kendi karar verip imha edebilmeli mi yoksa bir insanın onayı olmadan silah kullanmamalı mı?
Yani derin ahlaki ve felsefi tartışmalar var.
Ama eğer insan oğlu kitlesel bir yokoluşa uğramazsa, yapay zekanın bir gün gerçekleşmesi kaçınılmaz.