Başınız sağolsun, ben de Ocakta babamı kaybettim yaptığım, yapmanız gereken işlemler sırasıyla şöyle;
Defin işlemi sonrası eğer yoksa halk sağlık müdürlüğüne müracat ederek ölüm kağıdı alıyorsunuz ve ölen kişinin nüfus cüzdanı ile 10 gün içerisinde ilçe nüfus müdürlüğüne giderek bildirimde bulunuyorsunuz, nüfus cüzdanı yoksa e-devlet üzerinden alınan kimlik bilgilerinin çıktısı da olur. Miras paylaşımı için adliyeye giderek sulh hukuk mahkemesine veya notere başvuruyorsunuz ve veraset ilamı alıyorsunuz, bu ilamı da 4 ay içerisinde mal varlığının devri için vergi dairesine götürüyorsunuz. Sonrasında ev, iş yeri gibi taşınmaz var ise tapu müdürlüğüne, maaş varsa sgkya, araba varsa trafik tescil müdürlüğüne, bankada birikmiş bir tutar var ise çalışılan bankaya başvuruyorsunuz. Eğer çok borç/harç var ise sulh hukuk mahkemesine reddi miras davası açıyorsunuz, bu durumda bir avukatla çalışmak daha kolay olur. Tüm işlemler sonrası da ölüm kağıdını ve veraset ilamını güvenli bir yere kaldırın ileride karşınıza çıkabilir.