Mysql yeni versiyonlarında bir tabloya default değer vermezseniz, o tabloya veri göndermediğinizde size "Field doesn't have a default value" hata mesajını verir. Bunu çözmenin basit yolu sütunlara default değer vermektir. Null, 0 ya da boşluk gibi default değerler verebilmenin yanında, bir de ufak bir konfigürasyon ile bu sorun çözülür. Mysql konfigürasyon dosyasından (my.cnf) şunu kaldırmanız yeterli: STRICT_TRANS_TABLES

Sorununuzun ana kaynağı buydu. Uzaktan bağlanıp çözdük.