İslam toplumlarında ve Asya kültürlerinde hümanizm gelişmemiştir.
Hümanizm insan yaşamının herşeyden değerli olduğunu söyler.
Hümanizmaya sahip olmayan kültürlerin uğrunda ölecekleri ve öldürecekleri çok fazla değeri vardır.
Sadece islam toplumları değil mesela japonya gibi toplumsal düzenin bireyin hayatından daha değerli olduğu toplumlarda da bu böyledir.
Hatta japonya'da adamın kadını öldürmesi de gerekmez, hakarete uğrayan kadın ya da adam öldürülmeyi beklemeden kendi intihar eder.
İnsan yaşamının değerli olmadığı için namus adı altında kadın öldürme, cihat adı altında intihar bombacısı olmak, kamikaze olup canlı bombaya dönüşmek, hümanist olmayan toplumlarda görülür.

Asıl sorun bir adamın karısını öldürmesi değildir.
Asıl sorun toplumun büyük bir bölümünün namus için ölmenin ve öldürmenin haklı olduğuna inanmasıdır.
Bu yüzden adamın biri cinayet işlediğinde, kadınla değil, adamla empati yapan adamlar çıkıyor.
Oysa burada namus falan yok, kadın başkası ile evli yani artık başkasının namusu.

Kadın adama çocuğunu göstermiyor diye eleştiren yarım akıllılar çıkmış.
O kadın o adamı senden iyi tanıyor ve çocuğunu korumak için göstermemiş.
Cinnet getirip karısını öldürecek kadar sinirine hakim olamayan bir adama çocuk mu gösterilir?
O kızı da erkek arkadaşı var diye dövebilir hatta öldürebilirdi.
O zaman da buradan bazı sivri zekalar, adam namusunu temizlemiş haklı diyebilirdi.