1) ister havale olsun ister EFT para kişinin hesabına geçti ise iki şekilde çıkar. ya o kişinin talebi yada mahkeme kararı.
2) banka en fazla tedbir amaçlı bloke koyabilir. işte hesap sahibi bankayı arasın vs. diye. ama adam derse ki kardeş para benim hesap benim. derhal blokeyi kaldırmak zorundadır.
3) para adamın hesabına geçtikten sonra yapılabilecek 2 şey var. ya banka adama ulaşacak ve durumu anlatıp onayını alacak. ya da siz mahkemeye gidip "sebepsiz zenginleşme" davası açacaksınız. savcılığa gidip ************** vs. diye şikayet ederseniz takipsizlik alıp avukatlık masrafları ile başbaşa kalırsınız...
4) banka sizinle hesap sahibinin iletişim bilgilerini vs. paylaşmaz. KVKK kapsamında suç işler paylaşırsa.
5) EFT farklı bankalar arasında olduğundan Merkez Bankası isim soyisim gibi bilgileri zorunlu tutuyor. ama havale aynı bankada olduğundan bu bilgileri bazı bankalar istemiyor. yıllar önce hesap numarası olmadan sadece isim soyisim ve şube adı ile havale yapılıyordu bilen bilir.