İlk olarak sigarayı bırakmanın nedenleri içselleştirin ( iyice anlayın ve itiraf edin ) Sonrasında kendinizi kontrol etmeye başlayın.
Örnek olarak sabah kalkıdığınızda " sigarayı kahvaltıdan sonra içeceğim bu daha sağlıklı" diyerek çok az erteleyin ve kahvaltıdan sonra sigarınızı yakın sadece 3 fırt için ( 3 fırt kanın taşıyabileceği max. nikotin seviyesine ulaştıran miktardır, fazlası zaten keyif vermeden insanı kanser ediyor ). Sonrasında canınız sadece nikotin istediğinde 3 nefes için ( sigara istediğinde değil, tıpkı sabah açlığı gibi yani son içişinizden 2 saat sonra ). Bu şekilde 3-4 gün kendinizi sıkı kontrol edip nikotin ile olan bağınızı ve koşullu refleksinizi azaltıp derken nikotin sakızına geçin. Nikotin sakızı ile aktif bir eylemle (çiğneyerek ) nikotin aldığınız için keyif verir. Derken nikotin sakızını da 1 hafta içinde bırakıp hemen tatil, spor,kamp gibi etkinliklerle hayat tarzınızı kısa süreliğini şiddetli şekilde değiştirin.