MuhammedEksi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Diploma sahibi olması bir anlam ifade etmiyor.
Diplomanın üstüne ne koyabilmiş? Önemli olan kısım bu.
Yoksa diplomalı hıyarcı olur en fazla. Bir bilgisi, yeteneği yoksa kimse sen diploman var diye işe almaz.

Yurt dışına çıksa da çöp toplar en fazla ya da garson vs. olarak çalışır.

Bilgi/Yetenek = ₺
Yurt dışında garsonluk yapsan bile atıyorum Almanya'da saatine verdikleri ücret 9-10 Euro. Teknolojiden örnek verelim, AirPods 180 Euro. Yani 18 saat çalışarak sıfır AirPods alabiliyorsun. Ben öğrenciyim, Türkiye'de garsonlara verilen ücret maksimum saatine 7-8 TL. AirPods ise 1000 TL'nin üzerinde. AirPods almak için ortalama 150 saat çalışman gerekiyor. Hadi diyelim teknoloji olarak gerideyiz, üretemiyoruz. Gıda sektörüne bakalım. Yine garsonun aldığı paradan gidelim. Türkiye'de bir garson saatine 8 lira bile alsa 1 kg kırmızı et alabilmek için yaklaşık 7-8 saat çalışması gerekiyor. Fransa'da ortalama bir garson maaşı 2900 Euro civarında. Saatlik ortalama ücret verilere göre 17 Euro görünüyor ama biz buna yine 10 Euro diyelim. Fransa'da et fiyatı ise 1 kg 15 Euro. 1,5 saatlik bir çalışmayla 1 kg et alınabiliyor. Duruma böyle bakıldığında Türkiye'de masa başı işlerde çalışarak aylık 5000 TL maaş almaktansa yurt dışında garsonluk yapmak bile daha makul gelebilir.

Tabi ki bu durumda olmamızın sebeplerinden biri de bahsettiğiniz şeyler aslında. Biz kendimizi geliştirmek yerine çok daha boş işlerle vakitlerimizi öldürüyoruz. Sonuçta ekonomi birden kötü olmuyor. Birden kötü olmadığı gibi birden de iyi olamaz. Bu yüzden insanlar bahsettiğiniz minvalde sadece para kazanıp hayatını devam ettirmekten ziyade kendilerini geliştirmek için çaba harcamaya başlarlarsa o zaman belki 10 sene belki 30 sene sonra biz de bahsettiğim rakamlardaki rahatlığı görebiliriz.