sizin iyi niyetli yaptığınız bir davranış var, fakat artık dünya kötü, taşınıp gitseniz de nereye giderseniz gidin aynı davranışı sergilerseniz aynı cevabı alıcaksınız

burda eşiniz kısmen kusurlu, ben eşinizin yerinde olsaydım komşuya ağzının payını çok kırmıycak şekilde verir ardından mesafe koyar ve size de bu olaydan hiç bahsetmezdim

ama şu durumda yapıcak bişi yok, eşinizde şaşkınlıktan cevap veremememiş olabilir, ona da kızmayın

tek yapmanız gereken sakinleşmek, eşinizle aranızı düzeltmek ve komşularla aranıza mesafe koymak

taşınmak çözüm değil, çok geçmiş olsun...