@Ucube;
şimdi sana bu durumu biraz anlatmaya çalışayım
şimdi bir çok şirketin uygulaması farklıdır yani başvuru yapmış olduğunuz şirketin İK bölümün uyguladığı her yöntem farklıdır
kendi çalıştığım şirketi örnek verecek olursam
bizlere ilk başta gelen cv leri inceleriz (kariyer.net yada başka iş bulma sitelerinden indirilmiş ve elimize ulaşmış olan cv leri
direkt ELERİZ bunun nedeni bir mühendisin yada işe girecek olan kişinin word kullanarak hazırlamasını talep ederiz cv denince akla her zaman tek sayfa olması gerektiğini unutmamanız gerekmektedir. Cv nin yanında ön yazı bekleriz daha önce nerede okumuşsun bu güne kadar neler yapmışsınız anlatan bir yazı eğer yazmış olduğunu ön yazı beğenilirse CV ni inceleriz bu işlemler bittikten sonra İK ya senin le irtibata geçmesini talep ederiz.
İK personeli sizi arar uygun tarih sorar görüşmeye gelmeniz için bunun nedeni sizi farkında olmadan küçük bir sınava tabi tutmaktır amaçları
bu birinci elemeyi geçtikten sonra 2.ci görüşme için İK talepte bulunur bunun nedeni gireceğiniz bölümüm yöneticisiyle ve beraber çalışacağınız kişi ile birlikte görüşmek istenir bunu skype üzerinden yaparız
eğer bunu'da geçerseniz size mail yolu ile iş teklifi gönderilir burada alacağınız aylık ücret yan gelirler(özel sigorta vs bildirimi) ve siz bu teklifi değerlendirip kabul ederseniz göndermiş olduğumuz teklifi imzalayıp scan edip bize mail yolu ile bildirim yapmanızı bu evrakların yanında diploma ve diğer bilgiler'de mail ortamında isteriz
işe başlarken'de bu belgeleri sizden talep etmekteyizdir