Hocam bence kuyumcudan parça parça altın almayın. (Güvendiğiniz bir kuyumcu varsa durum değişir.) Ben sizin yerinizde olsam alış ve satış arasında farkı az olan ve piyasa değerinde satış yapan (kısacası sizi zarara sokmayacak) bir bankadan altın hesabı alıp burada elinize para geçtikçe biriktirmenizi tavsiye ederim.
Bir hocam gün yapın en son siz alın demiş. Aslında bu fikir de başta bana mantıklı geldi hem herkese çeyrek alırken kuyumcu komisyonundan para kaybedeceksiniz hem de sıra size geldiğinde zorluk çıkaran olursa boştan yere uğraşacaksınız.
Son olarak dolar, euro veya sterlin gibi para birimlerini alıp yatırıp yapıp daha sonra altın almak da mantıklı olabilir ama hem döviz alırken %0.1 vergi vereceksiniz hem de araya başka değişken ekleyip risk oranını arttıracaksınız. Zaten altın biraz döviz endeksli bir birim. Boştan yere ekstra risk almayın. Ayrıca döviz alıp bozarken de aradaki fark size para kaybettirecek.
Ben kafanızi hiç yormayın, elinize para geçtikte bankada altın biriktirin derim.
Not: Yorumda döviz derken dolar, euro ve sterlin gibi para birimlerinden bahsetmek istedim. Bu ibareye altın dahil değildir.