alenazte adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bilmediğim konuda inatlaşmam sizin dediğinizde doğru olabilir ama hiç bir dersimizde türkçe olarak adlandırılmadı event'ler nede başka birşey.
Event'in türkce karsiligi olay olarak geciyor ama olay diye kullanmak biraz teknik anlamda sikintili. O yüzden bilgisayarla ugrasanlarin ortak terimleri kullanmasi her zaman iyidir. Bazen cesitli seyler duyuyorum. Mesela scripte betik diyorlar. Ya da execute a sür diyorlar vs.. Bunlari anlattiklarindan cikarmasam anlasilmasi cok zor. bu tarz bir gereksiz "türkcelestirmeye" anlam veremiyorum acikcasi ama böyle. Eski sefimle konusurken (kendisi türk) bazen compile yerine derlemek diyorum, derlemek ne demek diyordu O yüzden en azindan yazilimsal anlamdaki terimler orjinal anlamda kullanilmali bana göre.