Hiç Türkçe yazılım eğitimi aldınız mı bilmiyorum ama İngilizcede Event teriminin türkçe karşılığı yazılım terimlerinde olay olarak geçmektedir. Yoksa OnClick Etkinliği mi denmeliydi ?
Bilmediğim konuda inatlaşmam sizin dediğinizde doğru olabilir ama hiç bir dersimizde türkçe olarak adlandırılmadı event'ler nede başka birşey.