Konunun gümrük memuruyla falan alakasi yok.
Insan bir yilin yarisindan fazla (185 gün) hangi ülkede yasiyorsa o ülkeye vergi ödemekle yükümlüdür.
Fransaya vergi ödemek zorunda degilsiniz.
Gelir vergisi söyledigim gibi Türkiye'de yasadiginiz icin Türkiye'ye ödenir.
KDV yurtdisina satislarda zaten alinamaz.
Dolayisiyla o kisinin babasi Fransiz maliyesinde memur degil Maliye bakani olsa bir sey yapamaz.
Sizin gözünüzü korkutmaya calismislar.

Gümrükler de sizi ilgilendirmiyor.
AB icinde satis yapiyoruz. Isvicreye giden ürünler gümrükte takiliyor, sorumluluk tamamen müsterinindir.
Ben alibabadan siparis verdigimde 5 Euro'luk ürün icin gümrük tarafindan davet ediliyorsam o da alicinin sorunu.

Sizin icin olusabilecek tek sorun Türkiye'de vergi ödemiyor olmaniz.
Varsa imkan, beyanda bulunmakta fayda var.
Zaten yurtdisina sattiginiz icin KDV geri alacaksiniz, büyük bir vergi cikmayacaktir.
Fransa'daki ileri zekaya da selam olsun.