Aslında anne kızlık soyadı değil. Gizli kelime olarak kullanılıyor. Fakat burada şöyle bir sorun var. Örneğin operatörün bayisine gidiyorsunuz size anne kızlık soyadı istiyor. Neye göre? Evrağa bakıyorsun gizli kelime yazıyor. Belki "CUKUBIK" kelimesini belirlemek istiyorum ben. Şimdi aynı operatörün MH arasak oda size telefonda kızlık soyadının bilmek kaçıncı harfini soruyor. Bu konuda devlet çıkıp açıklama yapmadıktan sonra algı değişmez. Siz de kızlık soyadı sorulan yerlere bir kelime belirleyin onu verin. Gerçek soyadı vermeyin. Zira belirttiğiniz gibi büyük açık oluşturuyor. Hele birde insanlar hem kızlık soyadını hem de güncel soyadını kullanabiliyorlar yasal olarak. Bilgi güvenliği 0 ülkede.
gizli kelime denilmesi daha doğru o zaman. niye anne kızlık soyadı diye soruyorlar ki ?