R10 'da eskiden bilgi paylaşımı çok olduğundan, bilgi paylaşanlara "Hocam" saygıdan ötürü denirdi ve öyle devam etti. Bir şeyler öğretirlerdi, emek verirlerdi. Net aleminin Hocalarıydılar. Şimdi ticaret ağırlıklı bir forum olduğundan yeni üyeler garipsiyor.