Osmanlı kehribarı dedikleri eski olmasıdır hocam alman bilim adamının bulduğu formüldür piyasada Osmanlı diye benzetmesi olan yeni modeller satılmaktadır. OSMANLI KEHRİBARININ YENİ SIKMA VE ATEŞ KEHRİBARDAN HİÇ BİR FARKI YOKTUR TEK FARKI ESKİ MALZEME OLMASIDIR. OSMANLI SIKMA KEHRİBAR OLARAK GEÇER PİYASADA ESKİ OSMANLI ZAMANINDA OLAN HEYKEL ŞEMSİYE SAPI OYUN ZARI BUNLARDAN DA OSMANLI KEHRİBARI YAPILMAKTADIR. FORMÜLSÜZ OLAN TEK KEHRİBAR DAMLA KEHRİBARDIR HAS IŞLEM FORMÜLSÜZDÜR. GRAMI MINIMUM 12 DOLAR ÜZERİNDEN BAŞLAR.EK OLARAK TESPİH ALIRKEN İYİ ARAŞTIRINIZ İNTERNET ORTAMINDA TESPİHLERİN DÖKÜMANI BULUNMAKTADIR. TERCİHEN GÜVENDİĞİNİZ VE GARANTİ VEREN SATICILARI TERCİH ETMENİZDİR.
Merhaba arkadaşlar,
Piyasada değeri yüksek fiyatlardan satılan osmanlı sıkma kehribar tesbihler satılmakta. Yani şuan da çöpünün gramı 140TL gibi fiyatlara satılıyor. Yaklaşık 50 gramlık bir tesbih 7.000.00TL civarında alıcı buluyor.
Baya araştırdım orijinal osmanlı sıkma tesbihlerde habbeye hafif zımpara vurunca rengi ne olursa olsun sarı toz çıkar, fenol denilen bir kokuda olur vs. Bunlar benim bildiklerim peki bunların dışında gerçek bir osmanlı sıkma tesbihi nasıl anlarız bilen kişiler konuyu yeşillendirebilir mi?
Öncelikle merhabalar hocam sizin dediğiniz yönetimin bir işlevi kalmadı o renk tonuna ayar verip zımpara da yeni malzemeden aynı sonucu alıyorlar hocam burada önemli olan Osmanlı kehribar yapılacak malzeme veya yapılmış malzemenin ustasını öğrenip teyit almanız dır hiçbir usta en azından benim tanıdığım ustalar size a olan malzemeyi b demezler esnafların bazıları ürünü öve öve bitiremez yeni malzemeye eskitme yaparlar 100 yıllık Osmanlı diye satmaya kalkarlar bu tür değerli tesbihlerin alıcısı zaten bir tespihci kadar bilgi ve çevreye sahiptir. Kolay kandırılmaz