Merhaba arkadaşlar,
Piyasada değeri yüksek fiyatlardan satılan osmanlı sıkma kehribar tesbihler satılmakta. Yani şuan da çöpünün gramı 140TL gibi fiyatlara satılıyor. Yaklaşık 50 gramlık bir tesbih 7.000.00TL civarında alıcı buluyor.
Baya araştırdım orijinal osmanlı sıkma tesbihlerde habbeye hafif zımpara vurunca rengi ne olursa olsun sarı toz çıkar, fenol denilen bir kokuda olur vs. Bunlar benim bildiklerim peki bunların dışında gerçek bir osmanlı sıkma tesbihi nasıl anlarız bilen kişiler konuyu yeşillendirebilir mi?