Merhaba, çok sık görüşmediğim bir arkadaşım ile geçtiğimiz günlerde şaşkaza denk gelip görüştük. Laf lafı açtı derken kendisi bana Avrupa Gönüllü Hizmetinden bahsetti. Kendisi şuanda İngilizce Motivasyon Mektubu hazırladığını ve çok yakın zamanda bu mektubu gönderip, şirketten dönüş geldikten sonra Yurtdışındaki bir firmanın çağıracağını ve oraya gitmek için tüm işlemleri ve ulaşım, konaklama ve beslenme gibi giderleri çağıran şirketin karşılayacağını söyledi. Ve en önemlisi "dil" bilmene hiç gerek yok dedi. Defalarca üsteledim yabancı bir ülkeye gidipte o ülkede ingilizce bile konuşamıyorsak nasıl hayatımızı idame ettireceğiz diye sorduğum bunu kafama takmamamı ve dile gerek olmadığını söyledi. Bu Avrupa Gönüllü Hizmeti sayesinde gittiği ülkede minimum 3 ay, maksimum 12 ay üzere kalabiliyormuş. Ve isteğe bağlı olarak 5-6 ay gibi bir zaman zarfını 1 ülkede, geriye kalan 5-6 aylık bir zamanı da farklı ülke içinde kullanabiliyormuş.
Şimdi benim sormak istediğim Avrupa Gönüllü Hizmeti hakkında bilgi ve tecrübe sahibi olan var ise detaylıca beni aydınlatmasını çok istiyorum.
Hani eğer gerçekten gönüllü olarak bir hizmet vermek adına yurtdışına çıkabilme fırsatımız var ise çıkmayı çok isterim.