Genel olarak durum böyledir. Güvenilir insan var mıdır ? Tabikide vardır. Mesela babam güvenilirdir. kendisi ihtiyacı olan 20 kişiye borç verip henüz 1 kişiden bile alamadığı için güvenilir sıfatından saf sıfatına rütbe atlamıştır. Sizde bu tip durumlara düşmemek için kimseye güvenmeyin. Güven karşılıklıdır.
Ben'de babamın tam zıttıyım kimseye güvenmem. 1 kişi benim güvenimi kolay kolay kazanamaz. Bu borç harç işlerini zaten sevmem istemem'de vermem'de.

Çoğu kişi mahalle baskısına kurban gidiyor. Arkadaş yada çevre ortamında isterler vermezsen ayıp olur gibi bir izlenim çıkar. Haliyle %90 borç verir. %10'u anca parasını geri alır Vermeyin kardeşim.

İnsan oğlu sadece maddi olarak değil her alan'da bencildir. işi düşünce yazar. İşi düşmeyince yüzüne bakmaz. Aradan 1 düzgün insan çıkacak diye önünüze gelene kendinizi saf yerine koydurmayın.