2008'den sonra işe girenlerde süre sanırım 9000 gün prim (=24 yıl) 65 yaş, erkeklerde. Öncesinde SSK'sı olanlarda 7000 gün (=19 yıl) ve 60 yaş.
Benim ssk yani 4a işe girişim 2004 yılı ama isteğe bağlı işe girişim 2019. hangi statüde sayılacağım hocam.