Nunogomes adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Halifeliği döneminde Hz. Ömer bir adamı görevlendirir der ki; “Ben her evimden çıktığımda bana gelip de ki “Ölüm var Ömer, ölüm”. Adam “Peki” der.

Günler ayları kovalar, adam sürekli gidip Hz. Ömer’e ölümü hatırlatır.

Mevsim döner, kış bahara, bahar yaza devrilir.
Aylar birbirini kovalar, yıllar akıp gider.
Bir gün Hz. Ömer aynaya bakar ve görür ki saçında bir tel beyaz saç! Durur öylece, bakar aynaya.
Anlar…

Görevlendirdiği adam ertesi gün yine gelir Hz. Ömer’in kapısına. “Ölüm var Ömer, ölüm” deyince Hz. Ömer; “Yeter! Gelmene gerek yok artık” der.
Adam bir an şaşırır, “Neden” diye sorar.

Hz. Ömer o can alıcı cümleyi söyler: “Artık saçlarımdaki beyazlar bana ölümü hatırlatıyor, görevin sona ermiştir.”

Bu kıssadan hisse derki; ölümü hatırlarsan ona göre yaşarsın…
İnanır mısın bu hikayeyi çocukluğumda Kurtlar Vadisi'nden hatırlıyorum O zamanlar izlerdik, Ömer Baba anlatmıştı.