Bana kalırsa normal bir insanın başını yastığa koyduğunda normal olarak düşündüğü şeylerdir, obsesif çok geniş bir rahatsızlık aşırı derece de takıntı var.
Örnek bir hasta;
40 yaşında erkek hasta, evde ailesi ile birlikte otururken kontrolümü kaybeder de elimden bir kaza çıkar, eşime, çocuğuma zarar verir miyim şeklinde düşünceleri nedeni ile aile üyelerinin bulunduğu ortamda eline makas/bıçak gibi kesici/delici aletler almıyordu.
Lohusalık dönemindeki genç bir anne bebeğini emzirirken ya da altını temizlerken kontrolümü kaybederim de bebeğimi boğar, öldürür müyüm şeklinde düşünmekten alıkoyamadığı ve çok yoğun sıkıntıya neden olan takıntılı düşüncelere sahipti.