Beyler ekonomik durum kötü
Demek ki banka size türk lirası kredi verirse zarar edeceğine inanıyor.
Ek para size tanımlanmış bir kredidir. Ve bankanın parasıdır.
Banka ister bu parayı size kullandırır ister kullandırmaz.
Sizin kredilerinizi zamanında ödemeniz bir şey ifade etmez, kredi vermek için krediye uygun ekonomik ortam olmalı kredi verince para kazanılıyor olmalı.

Tüm bankalar para satıp faiz üzerinden kar etmek ister.
Bir banka zamanında ödeme yapan adama kredi vermiyorsa ekonomik ortamdan kaynaklanıyordur.
Eğer ciddi ekonomistleri takip ederseniz insanlar dövizde pozisyon alıyorlar.
Yani kredi çekip, borcunu ödemeyip, ek parasını kullanıp dövize geçiyorlar.
Bankada eğer dövizde ciddi bir patlama olacağına dair kanaat varsa, vatandaşın, bankanın parasını kullanarak dövizde pozisyon almasını engellemek adına atılmış bir adım olabilir.
Çünkü siz ek para limitinizi kullanırsanız ve dövizde büyük bir hareketlilik olduğunda banka büyük zarar eder.

Zaten bedava kullandığınız bir sistem.
Siz diyorsunuz bana bedava bankacılıl sunman yetmez, benim için riske girmeni istiyorum.
Banka da size demiş ki, ben hem sana bedava bankacılık hizmeti verip hem de kendimi riske atmam arkadaş istersen kapat hesabı.