1- Yapabilirsin sorun olmaz. Eğer şuan bilgisayarında c ve d varsa yeni yaktığın diski e olarak tanımlayadabilirsin ya da c ve d birleştirip tek bir yerel disk c yaparsın yeni taktığını da d yaparsın isteğine göre hiç farketmiyor ekstra disk olarak tanımlıyor zaten bilgisayar.

2- Kutusundan çıkarıp kullanabilirsin ancak arada bir fark olmuyor bilgisayar da aynı harici disk gibi kullanıyor sadece ihtiyac duyup yerel disk d ye girdiğinde güç verip kullanıyor harddiski. Tek dezavantajın aktarım hızın düşük olur harici diskte.