Hız sadece yüzlerce faktörden biri... Ancak hızın bu kadar ( load time: 30sn) yavaş olması birçok ortak kanıya göre (SEOMOZ, ahrefs makalelerine de bakabilirsiniz birçok kişi tarafından yazılmış makalelere ve cevaplanan sorulara da bakabilirsiniz - bunu sadece ben soylemiyorum) ciddi ceza alması gereken bir husus. şunu açıkça soyleyeyim ingilizce arama sonuçlarında başta bu tarz sitelere hiç denk gelmedim ben. olabilir ama bana denk gelmedi... belki de yıllardır. hızım 3 sn düştüğünde direk negatif etkisini gördüm. yükseldiğinde de eski hitime kavuştum. ben nedense artık Google'ın Türkiye'deki arama sonuçlarına yeterince önem göstermediğini düşünüyorum. çok alakasız anahtar kelimelerde çıkan alakasız başlıklar. Haber sitelerinin optimize edilmemiş etiket sayfalarının bile başı çekmesi. otoriter sitenin çaldığı içerikle asıl siteyi geçip o konuda sonuçlardan bile silmesi... bunlar bana hiç denk gelmedi... Bunu sadece Türkiye'de görüyorum. Ama Türkiye'de bu kadar yoğun olarak yaşanan yurtdışında yaşansaydı bunu farkederdim. sadece bir sitenin danışmanlığını yapıyorum şu an Türkiye'den finans sektöründe, bu faktörlerden birkaçını kendime göre bazı yöntemlerle aştım. ama aşılamayan bazı problemler hala mevcut. Bu yandex kullanmakla, google yönergelerini sallayın demekle olacak şey değil. 300 kişi kullanmadın chrome'u, sallamadın google yönergelerini... ssl i kaldırdın, responsive temayı kaldırdın. E tamam sonuç? Tavşan dağa küsmüş, dağ dile gelmiş beyin şart demiş. Siz önce şu whataboutism mentalitesinden bir kurtulun... Kendi işinize bakın... Başkalarının sitelerine harcadığınız zamanı sitenizi güncellemekle proje yapmakla harcayın... Kafa çalıştırın biraz sitede ne kadar daha fazla insan tutabilirim diye... Ama önceliğinizi reklam tıklarına verdiğiniz için kazanamıyorsunuz. Site yaparken ne zaman sanat yaptığınıza, emek verdiğinize, insanlara faydalı site yaptığınıza inanırsanız, o zaman kazanırsınız.