Öncelikle, bir sokak kedisini almışsınız çok oyuncu diye ve onu "içinde pek durulmayan" bir eve hapsetmişsiniz. Ne kadar iyi bir hareket olduğu bence tartışılır. Kötü bir adım demek istemiyorum ama tek taraflı bir adım olduğu kesin. Hayatım boyunca en az birkaç sene yapmışımdır sokakta çok oyuncu diye eve kedi getirmeyi. Öelene ya da kaçana kadar da bakmışımdı ama bizim ev boş bir ev olmadı hiçbir zaman. Kedilerin sokakta yaşamayacağına dair yazılanlara katılmıyorum, bunu kabul etmek kedilerin doğasına aykırı olur. Bu işin bir tarafı.

Gelelim diğer tarafına. Madem almışsınız, şimdi yapacağınız en iyi şey ne olur, onu değerlendirelim. Bu ise tabii ki sokağa salıvermek olmamalı:
  • Kedi evde yalnız yaşayabilir ama sıkılır, bu iki gerçekle ortaya sizi de onu da memnun edebilecek bir şey koymanız lazım.
  • Eviniz sokak gören bodrum, giriş ya da yüksek giriş ise siz yokken gezip gelmesi için pencereyi açık bırakabilir ya da uygun değilse girip çıkabileceği bir kapak yaptırabilirsiniz. Gider de gelmezse diye düşünmeyin, "gelmezse zaten hiç senin olmamıştır" sözü, sizi bu konuda üzebilecek kedi familyası için de geçerli. Önemli olan onu güvenlik gereklilikleri dışında istemeyeceği şekilde kısıtlamamak.O bir canlı, onda bir hayat var ve birkaç klometreye kadar rahatlıkla gezip dönebilecek zekaya sahip. İsterse tabii.
  • Eviniz kedinizin gündüz çıkıp dönmesine müsait değilse, tüm gün kullanabileceği oyun ve dinlenme alanları oluşturmanız lazım. Heyecan verici bir tırmalama ağacı olmalı. Nasıl oyuncaklarla oynayacağı kısa süred ebelirlenmeli; kendisiyle birlikte birkaç pet shop gezilebilir. İlgisini çeken çeşili oyuncaklar olmalı. Sizin seveceğiniz değil, onun seveceği oyuncaklar olmalı. Suyunu tazeleyen bir su kabı (basit ters şişe mantıkı suluklar var) muhakkak bulunmalı.
  • Aslında kedinize bir arkadaş bakmanız çok iyi olurdu. Bu imkan yoksa, kedinizi gündüzleri kendisiyle igilenebilecek kimselere de verebilir, birkaç kişi varsa haftanın belli günlerine bölerek gezmesini sağlayabilirsiniz. Ama akşam iş dönüşü kesinlikle almalısınız.

Benim tavsiyelerim bunlar. Uzun senelerin tecrübesini içerir.