Sokakta günde defalarca, hayatınız boyunca sürekli tecavüz edilen bir kedi olsaydınız (erkek kedilere de oluyor bu) acaba aynı cümleyi kurar mıydınız? Buradan baktığınızda her şey değişir, zaten uzmanlar da bunu öneriyorlar çünkü henüz bu sorunları çözmenin başka bir yolu yok. Ayrıca üredikten sonra - aslında tecavüzden sonra- erkek kediler çıkıp da ömür boyu doğan yavrulara babalık yapmıyorlar, umurları bile değil. Başkasının özgürlüğünü kısıtlayıp hayatına zarar veren bir özgürlük ne kadar kabul görmeli?
Çok çetrefilli bir konu bu, mantık çerçevesinde olduğu sürece günlerce tartışılabilir.