Sene 99'da katsayı meselesi yüzünden ingilizce öğretmenliği hakkı yenmiş biri olarak 4,5 sene arada bölüm değiştirerek hazırlandım. İlk sene girdiğim başarıyı hiç kazanamadım ama sana tavsiyem bol kitap okuman. Hem kelime haznen gelişir hem paragraf tarzı soruları daha rahat yaparsın. Kelime soru sayısı 10'a artığı sene bol kitap okumuştum oxfordun hikaye kitapları özellikle 10'da 9 yapmıştım şansmı bilemem ama okumanın zararı olmaz.

İlk sene çıkmış soruları çözmek bana doping gibi gelirdi hepsini birden çözmezdim zamana yayardım. Soru mantıkları genelde birbirine yakındır çıkmış soruları su gibi çözmelisin. Hata yaptıklarını tekrar tekrar çözmelisin.

Geçen sene bir ingilizce kursunun bilgi işlemini yapıyordum tekrar hazırlanayım bir gireyim dedim els kitabı aldım. Kesinlikle tavsiye ederim. Çok çok detaylı anlatıyor eğer önümüzdeki sene gireceksen eğer sana tavsiyem o kitabı en az 2,3 defa bitirmen. Merdiven altı bir kursttuk yds hazırlanan bir öğrenci vardı hocayda aşıktı hocada 1 derse girse 5 derse girmezdi en son hocada bıraktı zaten. Bu bizimki hala gelmek istiyor hoca değişti o oldu bu oldu artık dedim sen yds academy geçiş yap burada harap olacaksın yoksa. Kızın eğitim hayatınıda bu şekilde kurtarmıştık olduk. Maalesef bize kimse rehber olmadı. O yüzden gözün açık olsun her fırsatı gör herkese sor.

Birde soru çözme teknikleri var onlarada bak derim. Hani son hafta soru çözme fln diyorlar ya onun sebebide ben şu an sınava girsem zihnim açık olduğu için mantık sorularını çok rahat çözerim. Ama günde 1000 tane soru çözersen artık kafa diye birşey kalmaz. Kazanacağım diyede kendini harap etme sistematik çalış.

Başlangıç seviyesinde isen eğer en az 3,4 ay yoğun bir ingilizce eğitimi al önce bir advanced seviyesine çık. Ben okulda hazırlık+2 sene yoğun ingilizce eğitimi ve Türk Amerikan Derneği 15 kur bitirmeme rağmen dershaneye başladığımda bu sorular ne demiştim. Sınav soruları kalıpları çok farklıdır. İngilizcesi orta seviye olan birine aisec sınavını kazandırmıştım sadece 1,2 saat bakmıştık çıkan sorulara. Çıkabilecek soruları ve ne yapması gerektiğini söylemiştim kıl payı kazanmıştı dediğim sorularda çıkmıştı. Yurtdışına gittikmi gidemedik ama ingilizce eğitim veren bir üniversite sınavda 1. olmuştum

İlerde ahtım ama 60 yaşınada gelsem gidip okuyacağım o diplomayı alacağım.