Vergiden muaf tutar yani 22 € altındaki tutarlara artık sabit vergi uyguluyorlar. Bunu 4-5 ay öncesinde gümrükçü bir arkadaştan duymuştum. Paket kontrol parası adı altında yapılan bir çalışmaydı. Sanırım bu ay işleme koymuşlar.

Yüksek tutarlı gelen üründen almazlar, zaten o gümrük vergisini ödemiştir.

Kötü mü oldu, hayır bence iyi oldu. Çünkü Türkiye 'de 20 TL 'ye satılan bir ürünü millet 15 TL 'ye (kargo dahil) AliExpress 'den satın alıyordu. Yerli malı ve esnaf bundan birhayli şikayetçiydi.

Zaten geçtiğimiz hafta Bakan Albayrak 'da açıklamıştı. "Gelen o ufak tefek paketlerde neler var neler" derken bunları kastetti.